Aku datang untuk pergi...

Aku datang untuk pergi...

Wednesday, October 19, 2011

ALLAH tidak pernah mengecewakan

Tapi mahkluk selalu mengecewakan.

Salahkah aku berharap agar aku tetap sendiri begini selamanya?
Salahkah aku Ya Tuhan?
Salahkah aku bila aku senang dan terbiasa sendiri?
Tanpa perlu aku rasakan setiap rasa yang tertinggal.

Aku damai dalam mencintaiMu
Aku damai dalam perhatianMu
Aku damai dalam pengharapan padaMu

TAPI

Aku juga mahkluk
Mahkluk yang tidak pernah sempurna
Seraya mahkluk yang juga mengecewakan

Dalam mencintaiMu terkadang aku tetap lupa
Tetap mengabaikanMu sebagai pemilik cinta Teragungku
Aku tewas dengan nafsu
Aku tewas Ya Tuhanku

Kerap kali aku mempermainkan cintaku padaMu
Sedang Kau walau sekali, walau sesaat tidak pernah mengabaikanku
tidak pernah Kau melupakanku
Mahkluk jenis apa aku ini Tuhan?
Mahkluk jenis apa????

Aku kecewa dengan dunia
Aku kecewa dengan mahkluk
kecewa dengan diriku
KECEWA

ismirusila

No comments:

Post a Comment