Aku datang untuk pergi...

Sunday, January 17, 2016

Twilight Hawkers market, Kings Park & Botanic Garden.

Jumaat, 11 Disember 2015, kami tak kemana-mana, cuma pergi ke Watertown Outlet utk kali kedua. Lps tu ke E-Shed Market, kali ini dgn menaiki keretapi. Beli souvenirs utk kali yang terakhir sebelum pulang ke Malaysia petang esok. Manakala pada sebelah malamnya, kami ke Twilight Hawkers Market di Forrest Chase Myer.

Tunggu bas

Twilight Hawkers Market

Turkish Beef Gozleme sedap!

Di Forrest Chase Myer

Twilight Hawkers Market ni dibuka hanya pada jumaat malam dari jam 430 ptg hingga 930 malam. Kebanyakan makanannya tidak halal tetapi masih lagi terdapat makanan halal spt Turkish gozleme, Satay on charcoal (Malaysia) dan Karache (Singapore).

Hari terakhir kami bertiga berada di Perth, Australia. Sabtu, 12 Disember 2015, Kings Park.

Panorama pagi di Kings Park. Taman yang penuh dgn tumbuhan botani, terletak di atas bukit di tengah kota Perth serta berlatar belakangkan Swan River yang boleh dikatakan seumpama nadi kepada penduduk dan kotanya.

Pagi itu, setelah siap packing semua beg baju, kami pergi ke Kings Park & Botanic Garden yang terletak di tengah bandar Perth. Hari sebelumnya, tak sempat p sebab letih sangat.

Spt biasa kami naik bas dari Malibu ke Roe St Bus Stn, kemudiannya berjalan kaki shj. Ini kerana hari itu, perkhidmatan bas tdk berjalan spt biasa di bandar Perth selaku sesetengah jalan raya yg ditutup kerana ada aktiviti-aktiviti kereta lumba yg mereka jalankan. Tak tau jg nak cerita lanjut. Hihi.

Letih mendaki, kami menunggu bas saja di bus stop berhampiran Kings Park. Dah dekat, tapi kami dah letih sgt. Tgg bas, naik dan sampailah Kings Park.

Kings Park ni memang luas sungguh. Kami pun tak p semua, p tengok sikit-sikit ja. Haha.

Boab Tree

Dan sejarah hidupnya.

Ke Lotterywest Federation Walkway

Pintu masuknya

Tu dia!

Kelopak bunga di taman

:D

Where the two rivers meet

Two rivers lookout

Hop on hop off Perth Bus

Minum kopi.

Bermain dan berlari.

Balik Malibu dgn bus. Bersiap-siap dan pergi ke Perth International Airport. Selamat tinggal Perth!

Terima kasih En Zauj sbb sudi bawa kami dua p bercuti. Mengembara bersama insan-insan tersayang, memang seronok. Sangat. Syukur Alhamdulillah, Allah mengizinkan segalanya. Moga selepas ini, kita sekeluarga berpeluang dijemput ke sana pula. InsyaAllah, ameennn.

Sampai jmp lagi dlm entry akan datang. Terima kasih kerana sudi membaca. Syukran Jazilan. Ilalliqa' wa ma'assalamah.

-TAMAT-
Perth, Disember 2015 dalam kenangan.

1. Salam....ada tak tempat yg better kalau pergi overnite kat sana dari Town...pasal saya plan nak ke sana awal November ni....cuaca berapa degree time tu.?

2. Wsalam. Saya cadangkan tuan cuba cari group "tips cuti-cuti perth" di facebook. Disana banyak info dan ramai yang boleh membantu. Ada banyak lg tempat menarik yang dibincangkan disana. Apa-apa soalah juga insyaAllah akan dijawab secepatnya admin dan kawan-kawan lain.

3. Boleh kongsikan itenary perth tak srirahayu@jkr.gov.my

4. salam puan. boleh tak puan share itinerary puan di perth? :) , ini email saya amy_hanisah@yahoo.com . thank you in advance! :D